יום שבת, 8 בנובמבר 2008

כיצד לנהל את הזמן שלנו

כאשר בחרתם את הקורס המתוקשב שלנו בודאי אמרתם לעצמכם "זה מתאים לי משום שאני יכול ללמוד בזמן שנוח לי". אם אמרתם זאת בודאי שצדקתם, רק... רגע אחד, האם זה כל כך פשוט? לא, בדרך כלל הלמידה בקורס מתוקשב שבו הלומד פעיל וצריך להשתתף בכל שבוע, מחייבת ניהול נכון של זמן. זהו אחד הדברים החשובים, בכדי להצליח צריך לדעת לנהל את זמננו. לכל אחד מאיתנו יש את אסטרטגיית ניהול הזמן שלו. בודאי יש כאלה שמתקשים בכך, אז כאן המקום להציע טיפים ורעיונות כיצד לנהל את הזמן הוירטואלי שלנו. בסרט המצורף יש כמה רעיונות, ואשמח אם תציגו גם אתם רעיונות נוספים וכל אחד יקח את מה שמתאים לו. אתם יכולים לכתוב זאת על ידי פתיחת רשומות חדשות או באמצעות תגובות לפוסט הזה.

רפי דודזון

10 תגובות:

reema אמר/ה...

שלום רפי
שלחת לנו דבר מעניין וחשוב על הזמן שאם לא ננהל הזמן שלנו אז הוא שולט עלינו , נכון הזמן הכי יקר אבל אנחנו לפעמים לא שמים לב ונותנים לא לשלוט בנו..........

מוסא רימא

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

שלום לכולם, הסרטונים על ניהול זמן, המחישו עבורי את כל החששות שהיו לי מהרישום לקורס הנ"ל. גם אני חשבתי שאני הולכת לעשות לעצמי חיים קלים ולחסוך זמן משמעותי , אך מסתבר שהזמן שהמשימה הראשונה גזלה ממני ( והיא בסך הכל הכרות עם האתר) גזלה ממני הרבה מעבר לישיבה בקורס סימנריוני אחר. חשוב לנהל את הזמן בצורה היעילה ביותר ולהקפיד על יום מסויים ואפילו על שעה מסיומת אחרת באמת לא נעמוד ביעדים. בהצלחה לכולנו. אילנית

אורלי אושרי אמר/ה...

רפי שלום ושבוע טוב
כבר אמר חכם אחד "לכל זמן, ועת לכל חפץ". ועם זאת לא ניתן לשלוט על הזמן באופן מוחלט.
על כן יש לדעתי לתכנן את פעילותינו באופן כללי (בבחינת "נוהל קרב") אך צריך להיות מודע לכך שידרש גם "ניהול הקרב" (וסליחה ממי שלא בקי במונחים הצבאיים).

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

שלום לרפי ולכל משתתפי הקורס,
לדעתי שני החוקים שהופיעו בסרטון חשובים מאד אם נצליח ליישם אותם זה יועיל לנו מאד.
מזל

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

רפי שלום. לאחר צפייה בסרט כמו כולם אני מסכימה שלדעת לנהל זמן בביצוע עבודה\תרגיל, ב מיוחד בקורס כמו שלנו לא קל. אז אני יכולה לתת עצה, משהו שעוזר לי: להיכנס לאתר הקורס לצפות במשימה ולהעריך בערך כמה צריך להשקיע בביצוע, במידה וניתן לעשות אותה באותו רגע מצויין, אם לא אז לפנות זמן ביום אחר. ונכון שכולנו עסוקים, לציין ביומן, רשימת מטלות... שיהיה מול העיניים.

המשך שבוע נפלא לכולם.
מירי שניידר

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

לרפי שלום,
בעקבות הצפייה בסירטון למדתי שאני צריכה לנהל את הזמן ולא ההפך.כולי תקווה כי הטיפ הזה יסייע לי במהלך הקורס הזה ובכלל.כי אחד החסרונות של קורס מתוקשב הוא לדחות את המטלות כי אין חובת השתתפות כמו בקורס פנים אל פנים.מכאן אני מאחלת בהצלחה בניצול הזמן .

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

לרפי שלום,
בעקבות הצפייה בסירטון למדתי שאני צריכה לנהל את הזמן ולא ההפך.כולי תקווה כי הטיפ הזה יסייע לי במהלך הקורס הזה ובכלל.כי אחד החסרונות של קורס מתוקשב הוא לדחות את המטלות כי אין חובת השתתפות כמו בקורס פנים אל פנים.מכאן אני מאחלת בהצלחה בניצול הזמן .
איריס נהון

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

שלןם לכולם
בשיח החופשי הצגתי את מה שהרגשתי- איך שהזמן "טס". אני מרגישה שיש לי עומס אדיר של מטלות,פעולות שונות שעלי לעשות- ואני לא מספיקה! וזאת לפני שצפיתי בסרטון. הסרטון היה נהדר- וממש בזמן. הבנתי שאני מנוהלת ע"י המן- במקום שאני אנהל אותו!
הטיפים נהדרים, לקחתי זאת לתשומת ליבי- ואני בטוחה שרק אז אצליח לקדם ולבצע יותר משימות. לדעתי, החשוב ביותר זה לקבוע יעדים ולתכנן לו"ז נכון שיאפשר את השגת היעדים.

סמינריון הוראה בסביבה מתוקשבת אמר/ה...

מצטערת... לא כתבתי את שמי. התגובה שמופיעה לפני תגובה זו היא שלי- רותי איטח

liat avraham אמר/ה...

שלום לכולם, אני רוצה לציין שהסרטון על ניהול הזמן מאוד מעניין וזה באמת חשוב שנדע איך לנהל את הזמן כי בכל אופן עם שתי עבודות ושנה רביעית של התואר מאוד חסר זמן...